Uzdod savu jautājumuclose
* - Obligātie lauki

Grūtniecība un sports

IVF Riga
https://www.ivfriga.lv/noderigi/raksti.html2020-07-20

Tas ir mīts, ka visām topošajām māmiņām būtu jāievēro saudzīgs dzīvesveids, kurā nav atļautas fiziskās aktivitātes. Ja grūtniecība norit bez sarežģījumiem un tavs ginekologs vai vecmāte nav ieteikusi ievērot saudzīgu režīmu, fiziskās aktivitātes, gaidot mazuli, ir pat vēlamas. Fizisku aktivitāšu laikā izdalās endorfīni jeb laimes hormoni – ja mamma laimīga, laimīgs arī mazulis.

Ieteicamie vingrinājumi grūtniecības laikā

Kēgela vingrinājumi

Iegurņa pamatnes muskuļu stiprināšana grūtniecības laikā var palīdzēt attīstīt spēju kontrolēt muskuļus dzemdību laikā. Tonizējot visus šos muskuļus, tiks mazinātas arī divas bieži sastopamas problēmas grūtniecības laikā: urīna noplūde un hemoroīdi.

Peldēšana

Daudzi ārsti un vecmātes, ka arī fitnesa speciālisti saka, ka peldēšana ir drošākais vingrinājums grūtniecēm. Peldēšana saglabā ķermeņa tonusu, nenoslogo locītavas. Peldēšana uzlabo sirdsdarbību.

Staigāšana

Sāc lēnām un pārliecinies, ka esi iesildījusi muskuļus pirms sākšanas. Uzstādi reālistiskus mērķus un valkā ērtus apavus.

Skriešana

Ja tu jau nodarbojies ar skriešanu pirms grūtniecības, tu vari turpināt to darīt. Tomēr, ja pirms grūtniecības nenodarbojies ar skriešanu, pirms uzsākt, parunā ar savu veselības aprūpes speciālistu. Nodarbojoties ar skriešanu, neaizmirsti lietot daudz šķidruma un izvairīties no pārkaršanas.

Joga

Lielākā daļa jogas veidu būs drošas tev un tavam mazulim, ja vien pozas nav pārāk sarežģītas. Dažas jogas studijas piedāvā īpašas nodarbības grūtniecēm. Jogas laikā izvairies ilgstoši gulēt uz muguras un centies nepārslogot to.

Aerobika

Ja tu jau nodarbojies ar aerobiku, visticamāk, varēsi turpināt, pirms uzsākt, parunā ar savu veselības aprūpes speciālistu. Noteikti apmeklē nodarbības, kas īpaši paredzētas grūtniecēm.

Padomi vingrinājumiem

  • Izvēlies ērtu, brīvu apģērbu, velc sporta krūšturi, kas sniegs labu atbalstu tavām krūtīm.
  • Velc sporta apavus, kas sniedz atbalstu potītēm un kuriem nav slidenas zoles.
  • Elpo dziļi un vienmērīgi.
  • Lieto daudz šķidruma.

Pārtrauc vingrinājumus, ja rodas asiņošana, reibonis, sāpes krūtīs, ģībonis, elpas trūkums, kontrakcijas, nelabuma sajūtas, šķidruma noplūde vai samazināta augļa kustība!


Back
Zvanīt